Shop
Veelgestelde vragen B2Run Nederland
B2Run van A tot Z: Veelgestelde Vragen

Alles dat interessant en/of noodzakelijk is om over B2Run te weten wordt per onderwerp toegelicht.

Aansprakelijkheid

Deelnemen op eigen risico

Er wordt door B2Run geen aansprakelijkheid geaccepteerd voor gezondheidsissues, ongelukken, diefstal of anderssoortige schade (inclusief garderobe). Voor meer informatie bekijk onze Algemene Voorwaarden.

B2Run Informatie Pakket

Is je team al compleet? Of is het nodig om nog extra collega's of relaties te werven?

Om je te ondersteunen bij het overtuigen van collega's om mee te doen aan B2Run, stellen wij posters, brochures en/of flyers beschikbaar. Zelfs de meest luie collega's kun je daarmee overtuigen!

Jij kunt deze materialen opvragen en gebruiken. Als je dat wilt, mail dan naar info@b2run.nl of bel naar de helpdesk op 06-27473973.

Catering deelnemers

Verzorging na de finish en verdere catering

Na de finish bieden wij elke deelnemer een flesje water of een alcoholvrije versnapering aan.

Natuurlijk is het daarna mogelijk om met jouw team bij de Teamstand of op het evenemententerrein nog verder te borrelen, een hapje te eten, andere bedrijven en collega's te ontmoeten en de banden te verstevigen. Om het je makkelijk te maken, is het mogelijk om consumptiebonnen vooraf aan te schaffen. Voor de veiligheid versturen wij consumptiebonnen niet per post.

Contact

Jouw contactpersoon voor B2Run

Wil je aanvullende informatie over dit evenement? Neem dan alsjeblieft contact op met Gert-Jan Pruijn. Hij is het eerste aanspreekpunt voor B2Run Amsterdam en Arnhem en kan al je vragen en suggesties beantwoorden.

Gert-Jan Pruijn
B2Run
E-mail: gj@b2run.nl
Telefoon: 06-53373599

Deadlines en data

Organisatorische informatie over B2Run

Onderstaand een overzicht van de belangrijkste deadlines en data:

  • On-line inschrijving sluit twee weken voor eventdatum
  • Twee weken voor het evenement: bestellen en versturen van fan tickets
  • Twee weken voor het evenement: bestellen en versturen van catering vouchers
  • Eén week voor het evenement: verspreiding van de startnummers
  • Tot twee dagen voor het evenement kun je de namen van lopers uit jouw team nog aanpassen via jouw on-line account
  • Op de dag van het evenement worden resultaten en oorkondes gepubliceerd

Blijf ons volgen via de B2Run Nieuwsbrief, zodat eventuele wijzigingen door jou ontvangen worden!

Deelnemers en voorwaarden

Doe het en doe mee: Samen Actief

Zes kilometer is voor iedereen haalbaar, zeker als je ervoor kiest ook de niet al te zware voorbereiding te doen. Daar kan B2Run bij helpen.

Van de stagiair tot de algemeen directeur en van de beginner tot de ervaren loper: iedereen kan meedoen.

Er is geen minimum aantal lopers. Zowel ZZP'ers als beursgenoteerde bedrijven: elk bedrijf kan inschrijven.

Voor meer informatie over de voorwaarden om deel te nemen, lees je onze Algemene Voorwaarden.

Douche

Bestaat de mogelijkheid om te kunnen douchen na B2Run?

Vanwege het omvangrijke aantal deelnemers is het niet mogelijk om douche faciliteiten te creëren. Wij rekenen op je begrip hiervoor.

Fan Tickets

Wat is een wedstrijd zonder fans? Neem jullie fans mee!

B2Run is voor iedereen een spektakel. Collega's die niet meelopen kunnen natuurlijk wel komen als bezoeker of toeschouwer. Natuurlijk kunnen zij ook met de B2Run Afterparty meedoen. Zo kun je collega's, vrienden en familie toch lid van jouw team laten zijn om jullie team aan te moedigen en om getuige te zijn van jullie successen.

Bestel je Fan Tickets in de B2Run Shop of koop ze op de dag van het evenement in de welkomstand nabij de hoofdentree van het evenement. Die stand is duidelijk herkenbaar.

Foto's

De beste foto's van B2Run

De mooiste foto's van B2Run worden snel na het evenement op onze Facebook pagina en op onze website gepubliceerd. De foto's van Amsterdam zullen hier verschijnen en die van Arnhem hier.

Funrunners

Funrunner Tickets zijn er voor alle lopers!

Fun Runner tickets zijn bedoeld voor alle lopers die in hun eigen tempo rustig B2Run lopen. Met Fun Runner tickets zijn jij en jullie team onderdeel van het startveld. De startvolgorde wordt bepaald door het individuele prestatieniveau van elke deelnemer: startvakken worden ingedeeld met lopers die ongeveer dezelfde snelheid hebben. Zie "Start, startopstellingen en starttijden".

Alle deelnemers worden uitgerust met een tijdchip om hun persoonlijke tijd te noteren. De chip zit in het startnummer (zie ook tijdregistratie).

Fun Runner tickets zijn inclusief:

  • Startnummer en tijdwaarneming chip
  • Over de finish in het stadion
  • Deelnemer certificaat en medaille
  • Frisdrank en fruit na de finish
  • B2Run Afterparty in het stadion met collega's, fans en familie

Garderobe

Gratis garderobe beschikbaar voor deelnemers

De mogelijkheid bestaat om (gratis) gebruik te maken van een garderobe. Neem alsjeblieft zelf een tas mee en label die met je startnummer. Je kunt deze tas dan na het lopen afhalen door je startnummer te laten zien.
Laat alsjeblieft geen waardevolle spullen achter in de tas. De organisatie van B2Run accepteert voor verlies van kleding en dergelijke geen aansprakelijkheid.

Gezondheid op de eerste plaats

Om risico's te vermijden en ongevallen te voorkomen, vragen we alle B2Runners om gezond aan de start te verschijnen. Als je goed voorbereid bent, geeft het meer plezier om mee te doen.

Annuleren om medische redenen kan alleen met een geldig medisch certificaat. Het startnummer kan worden overgedragen aan collega's: Een naamswijziging kan ook na B2Run nog worden doorgevoerd, zodat de race en de gepubliceerde uitslagen aan de juiste persoon worden toegewezen.

Grootse prestaties bij B2Run

B2Run is geen wedstrijd, maar we waarderen de toppers graag

B2Run is geen wedstrijd, maar een exceptioneel snelle bazin, een supersnelle en atletische stagiair, de snelste vrouw/man, die verdienen een mooie trofee en zetten we dus apart in het zonnetje na de races.

Er is ook 1 bijzondere prijs: de snelste man en vrouw kwalificeren zich voor deelname aan het finale evenement van B2Run in Duitsland, in Keulen. B2Run vergoedt de kosten voor deelname en de overnachting in Keulen. (reiskosten voor eigen rekening)

Hardloopshirt

Ontwerp je eigen B2Run hardloopshirt

B2Run biedt alle deelnemers de mogelijkheid een B2Run Amsterdam shirt aan te schaffen. Het is zelfs mogelijk, als je met een team met meer dan 25 deelnemers inschrijft, om je eigen hardloopshirt te ontwerpen.

Je kunt voor je B2Run Amsterdam hardloopshirt een eigen kleur kiezen en je bedrijfslogo of -slogan daarop laten drukken.

Daarmee maak je natuurlijk een overtuigende indruk!

Naast hardloopshirts zijn er in de B2Run Shop ook andere items te koop.

Hoe komt u er (per auto en OV)

Reis naar startlocatie

Per editie wordt aangegeven wat het adres van de startlocatie is. Wij adviseren deelnemers met het openbaar vervoer te komen. Ook tref je daar informatie over parkeren.

Last-Minute deelnemen

Last-Minute deelnemen kan, maar geeft beperkingen

De inschrijving voor B2Run on-line sluit ongeveer twee weken voor een editie. Je kunt dan nog wel inschrijvingen, maar kunt alle startinformatie, startnummers, etc. pas op de dag zelf ophalen bij de Welkomstbalie op het evenemententerrein. Dat kan vanaf 15.00 uur. Alle last-minute deelnemers komen in de laatste startwave. Als je als Teamcaptain verhinderd bent, spreek dan goed af met onze B2Run-organisatie wie het afhaalt. Wij vragen deze persoon om een identificatie om zeker te zijn dat je zelf niet zonder startbewijzen komt te staan.

Medailles

Haal je B2Run medaille op!

Heb je meegedaan met B2Run en je beste beentje voorgezet? Zorg er dan ook voor dat je de B2Run medaille bemachtigt om je kantoor mee te versieren! Nadat je over de finish bent gegaan, krijg je je medaille uitgereikt door ons B2Run team.
Heb je geen medaille hebben ontvangen, neem dan contact met ons op als je die alsnog wilt ontvangen! Schrijf een e-mail aan info@b2run.nl en geef ons je naam, startnummer en adres. Wij zorgen dan dat de medaille alsnog naar je toe komt!

Nordic Walkers en wandelaars welkom

Nordic Walkers en wandelaars zijn welkom

Collega's die als Nordic Walker of wandelaar door het leven gaan, kunnen meedoen met B2Run. Je koopt voor hen "gewoon" een Fun Runner Ticket. Bij de inschrijving kun je vervolgens aangeven of iemand een Nordic Walker of wandelaar is. Als je dat doet, past B2Run automatisch de starttijd voor deze persoon aan en wordt hij/zij in de laatste startwave ingedeeld. Vanzelfsprekend is dit uit het oogpunt van veiligheid zo ingedeeld.

Oorkonde

Alle B2Runners een oorkonde!

Na de finish ben je uitgeput en / of dolgelukkig! Natuurlijk krijgt elke deelnemer een oorkonde, die iedereen in zijn of haar kantoor kan ophangen. De oorkondes worden gepubliceerd op B2Run.nl, waar je ze gratis kunt downloaden en printen. Gebruik de oorkonde om op te scheppen over je prestatie van dit jaar als motivatie voor de volgende editie van B2Run!

Elke deelnemer krijgt onmiddellijk na de finish een B2Run Medaille uitgereikt van ons B2Run-team.

Plattegrond evenemententerrein

Stadion of bijzondere locatie als evenemententerrein

Om te zorgen dat je je weg kunt vinden op de evenementenlocatie, maken wij een gedetailleerde plattegrond. Deze wordt voor elke editie op de website gepubliceerd.

Pro Runners

Pro Runners zijn de snellere lopers bij B2Run

Voor de snellere deelnemers is het mogelijk een zogenaamd "Pro Runner Ticket" te boeken. Pro Runners lopen voor in het deelnemersveld, zoveel mogelijk alleen tussen andere snellere lopers. Dat maakt het mogelijk een soepele start te organiseren en voor de loper om na te streven echt "een tijd neer te zetten". Als richtlijn geven wij mee dat een Pro Runner bij de vrouwen B2Run binnen 30 minuten loopt, bij de mannen is dat binnen 25 minuten.

De Pro Runner tickets zijn natuurlijk inclusief:

  • startnummer en persoonlijke tijdwaarneming chip
  • aparte toegang tot het Pro Runner startvak
  • Over de finish in het stadion
  • Deelnemer certificaat en medaille
  • Frisdrank en fruit na de finish
  • B2Run Afterparty in het stadion met collega's, fans en familie

Registratie

Schrijf je in voor B2Run

Schrijf je in via onze B2Run Shop.

Jouw inschrijving is incusief:

  • Startnummer en tijdwaarneming chip
  • Over de finish in het stadion
  • Deelnemer Certificaat en medaille
  • Frisdrank en fruit na de finish
  • B2Run Afterparty in het stadion met collega's, fans en familie

Drie stappen om B2Runner te zijn:

  • Schrijf je in als Teamcaptain en vul je bedrijfsgegevens in
  • Koop de tickets voor jouw lopers (Fun Runner of Pro Runner)
  • Vul de gegevens van je team in

Let op: het is natuurlijk mogelijk dat je als Teamcaptain op het moment van inschrijven nog niet alle gegevens compleet hebt. Dan kun je wel je tickets kopen en later de gegevens van de deelnemers aanvullen. Voor de bevestiging van inschrijving van je team is het later wel noodzakelijk de voor- en achternamen van alle lopers in het team in te vullen.

Resultaten

Check hoe je hebt gelopen in jouw B2Run

De resultaten van B2Run worden gepubliceerd op de website op de dag na het evenement. Onze Facebook fans zijn sneller: je kunt je persoonlijke finish op de avond na het evenement al op onze Facebook pagina zien. Word je ook fan van onze B2Run Nieuwsbrief? Meld je aan om deze te ontvangen, zodat je op de hoogte blijft van B2Run ontwikkelingen!

Route

B2Run - altijd ongeveer zes kilometer

Of je nu beginner of ervaren loper bent, zes kilometer is een mooie uitdaging voor iedereen. Voor meer ervaren lopers een mooie afstand om even buiten te zijn, voor minder ervaren lopers een hele toer om af te leggen. Natuurlijk kun je via B2Run een trainingsprogramma bemachtigen. In zo'n acht weken moet je klaar kunnen zijn voor jouw deelname aan B2Run. Die voorbereiding is fun als je samen met je collega's actief kunt zijn.

De route van elke editie van B2Run wordt natuurlijk via de website bekend gemaakt.

Start, startopstellingen en starttijden

Start

Lopers starten in groepen, zogenaamde startwaves. Deze worden ingedeeld op basis van het totaal aantal deelnemers en groepen starten telkens 20 minuten na elkaar.

Startopstelling: bij boeking zelf te regelen

Als je je tickets koopt, kun je al bepalen op welke tijd je wilt starten. De startnummers worden uiteindelijk met kleuren onderscheiden. Gebaseerd op de snelheid van jouw lopers of loopgroep, kun je beter in vroegere of in latere "waves" meelopen. Idealiter werken wij met vier waves:

  • Startwave 1 (loopt B2Run binnen 30 minuten)
  • Startwave 2 (loopt B2Run binnen 40 minuten)
  • Startwave 3 (loopt B2Run binnen 50 minuten)
  • Startwave 4 (loopt B2Run vanaf 50 minuten)

De betreffende gebieden zijn goed herkenbaar door vlaggen en borden. Maak uit sportief oogpunt de keuze om later te starten als je wat langzamer loopt, zodat snellere lopers ruimte hebben om sneller te lopen.

Starttijd

De eerste starttijd is altijd rond 18.45 uur. Pro Runners, onze betere lopers, starten allemaal in het voorste deel van de eerste startwave. Nordic Walkers starten voor de veiligheid altijd in de laatste startgroep.

Let tijdens het lopen altijd goed op!

  • Houd voldoende afstand en let goed op de lopers voor je!
  • Loop na de finish meteen door naar de verzorgingsposten of je Teamstand om filevorming na de finish te voorkomen!

Startnummers

Hoe kom ik aan mijn startnummer(s)?

Het afhalen of verspreiden van de startnummers verschilt per editie van B2Run. Startnummers zijn beschikbaar vanaf 1 week voor de betreffende B2Run editie. De Teamcaptain zorgt voor de verspreiding van de startnummers binnen je bedrijf. Stem goed af met B2Run wie dat doet als je als Teamcaptain niet in staat bent om dat te doen.
Het startnummer is het toegangsbewijs tot B2Run. Tijdens de wedstrijd draagt elke deelnemer het natuurlijk op het shirt.

Uitgifte van startnummers op de dag van het evenement zelf is niet mogelijk, behalve voor de aanmeldingen die na sluiting van de on-line inschrijving nog worden gedaan, de zogenaamde last minute inschrijvingen. Deze kunnen worden afgehaald bij de Welkomstbalie.

Teamstand

Jouw eigen Teamstand: het ideale ontmoetingspunt voor jullie lopers en toeschouwers

Jouw eigen Teamstand is het ideale ontmoetingspunt voor alle lopers en fans van jouw team. Zowel, voor, tijdens als na afloop van B2Run. Deze Teamstand is natuurlijk ook te gebruiken om jullie bedrijf te vertegenwoordigen en bij B2Run waardevolle contacten op te doen.

B2Run verstrekt vijf tafels en tien banken als inrichting voor de Team stand (5x5m). Verdere benodigdheden kunnen teams / bedrijven zelf meenemen. In onze B2Run On-line Shop vind je alle informatie over de Teamstand. Je kunt ook contact opnemen met de helpdesk via 06-27473973 voor meer informatie.

Tijdschema B2Run

Het tijdschema wordt voor elke editie van B2Run specifiek vastgesteld. Als indicatie kun je onderstaand schema als leidraad gebruiken.

B2Run in Nederland

Vanaf 17.00 uur stadion open

Vanaf 17.45 uur warming-up

Om 18.20 uur (eerste) start B2Run

Vanaf 18.50 uur finish snelste lopers

Vanaf 19.30 diverse prijsuitreikingen en afterparty

23.00 uur einde B2Run Amsterdam

Tijdregistratie

Er zal tijdens B2Run tijdregistratie plaatsvinden

Website: een B2Run website voor jouw eigen team

Voor een eenvoudige en tijdbesparende inschrijving van jouw team B2Run

Als Teamcaptain heb jij een centrale rol in de inschrijving van jullie team. B2Run wil die taak zo goed mogelijk faciliteren. Dat doen we door de mogelijkheid te bieden je eigen B2Run team-website te maken, speciaal voor je eigen team. Als je gebruikmaakt van een eigen mini B2Run website kan dat je aanmerkelijk tijd schelen bij de voorbereidingen. Het scheelt je het opstellen en versturen van eindeloze e-mails en het neemt je het maken van enorme spreadsheets uit handen.
Op een mini website van B2Run kunnen jullie deelnemers zich eenvoudig registreren: je deelt simpelweg de link van jullie eigen mini website en de deelnemers kunnen dan zelf de vereiste velden met gegevens invullen. Via jouw on-line account heb je altijd toegang tot deze gegevens.

Hoe werkt dit?

  • Ontvang een URL van jouw eigen mini website voor jouw lopers: www.b2run.nl/naamvanjouwbedrijf
  • Ontwerp jouw eigen mini website met jouw eigen logo en foto's
  • Verzamel op eenvoudige wijze alle noodzakelijke en relevante gegevens. Alle gegevens overzichtelijk op een duidelijke lijst
  • Bepaal zelf de noodzakelijke gegevens (velden) die jij voor jouw team nodig hebt
  • Gebruik je eigen mini website van B2Run om resultaten en foto's na het evenement met elkaar te delen

Welkomstbalie / informatiepunt

Op het evenement is een welkomstbalie / informatiepunt

Als je vragen hebt op de dag van het evenement, kom dan gerust langs bij de Welkomstbalie / informatiepunt. Onze medewerkers zijn daar aanwezig om je te helpen met hetgeen je nodig hebt. Ook is het mogelijk om bij de Welkomstbalie Fan Tickets af te halen, informatie te verzamelen of om inschrijvingen of persoonsgegevens aan te passen.
De B2Run Welkomstbalie is niet te missen en bevindt zich nabij de hoofdentree van het evenement. We zien ernaar uit je te verwelkomen!